Majlis Pelancaran NILAM 2013

Pada 4 Februari 2013, telah berlansungnya Majlis Pelancaran Program NIlAM (Nadi Ilmu Amalan Membaca) 2013. Majlis diadakan di Dewan Besar SKMBII, bermula pukul 8 pagi. Majlis ini bertujuan memupuk dan menyemai tabiat membaca yang berterusan di kalangan pelajar dan warga SKMBII. Disamping itu dapat mempromosikan hadiah NILAM bagi pembaca terbanyak iaitu sebuah basikal fixi bernilai RM450. Hadiah basikal dan hadiah lain akan dipamerkan sepanjang tahun di PSS .
Acara dimulakan dengan bacaan doa, diikuti dengan ucapan alu-aluan pengerusi majlis dan ucapan perasmian oleh Pn Hjh Aishah selaku Guru Besar. Seterusnya taklimat program NILAM oleh GPM Pn Azizah bt Razak. Beliau menjelaskan tentang program yang bakal diadakan sepanjang tahun ini dan ganjaran yang bakal diterima oleh pembaca terbanyak 2013.

Kemuncak acara ialah penyerahan bakul NIlam kepada semua guru kelas oleh Pn Hjh Aishah. Bakul Nilam mengandungi 35 buku fiksyen, merupakan pinjaman secara pukal dari PSS kepada guru kelas untuk bulan pertama tahun ini. Buku-buku ini boleh diletakkan disudut NILAM di dalam kelas.







Harapan kita semoga majlis seperti ni dapat menarik minat para pelajar untuk menjadikan buku sebagai bahan bacaan yang berterusan seterusnya meningkatkan tahap jauhari dan rakan pembaca.